KAS OLED PIISAVALT VANA?

 Lehele sisenemiseks kinnita, et oled täisealine.

 

Jah, kinnitan!
Ei, olen noorem!

Juurdepääs keelatud

Teie juurdepääs on Teie vanuse tõttu piiratud!

Logod, märgid ja templid- Belgia õlle etikettide ikonograafia

15.03.2021

Igaüks, kes on Belgia õlle pudeli kätte võtnud, on märganud sildil hulgaliselt erinevaid logosid. Mida need tähendavad? Kas need on legaalsed kaubamärgid? Kes saab ja millistel asjaoludel neid logosid kasutada? Üritame veidi selgust saada, mida logod tähendavad ja keda nad esindavad.
Belgian Family Brewers (perekonna pruulikoda) logo on üks Belgia õlle ametiühingute ja organisatsioonide seas kõige enam tunnustatud. BFB-sse kuulub 21 pruulikoda 165 õllega. BFB liikmeks olemiseks ja õlle logo kasutamiseks peavad olema täidetud järgnevad nõuded
• pereettevõte olnud õlletootja vähemalt 50 järjestikust aastat
• õlu peab olema originaalne ja seda ei müüda muude siltide all
Selle sildi kõige tuntumad õlled on: Duvel, Boon, Lindemans, St Bernardus ABT 12.
Kogu loetelu leiate: https://belgianfamilybrewers.be/                                                                           

Hoge Raad voor Ambachtelijke Lambikbieren HORAL - traditsiooniliselt valmistatud lambiõllede kõrge komisjon. HORAL pole väljaspool Belgiat nii tuntud, 1999. aastal asutatud organisatsioon töötab peamiselt Lambic & Gueuze õllede pärandi ja nime ning nende päritolu piirkonnakaitsmisel. Nad korraldavad ka Tour de Gueuze, mis toimub igal teisel aastal mais. HORAL loob igal aastal “Mega Blend”, kasutades iga liikme õlut. Lambic tootmine on paljude ELi tervishoiueeskirjade vastane. Tootmismeetodid ja lõpptoode on lõpptarbijale täiesti ohutud, kuid rikuvad seaduste tehnilist tõlgendust. Püüdes ELil tunnustada toodete traditsioonilist olemust, kaitseb HORAL oma liikmeid ja Lambic / Gueuze õllesid:
• õlu peab olema spontaanselt kääritatud
• valmistatud Brüsseli piirkonnas ja seda ümbritsevas Pajottenland-is; põhimõtteliselt Zenne jõe orgu ümbritsev ala
• pruulitud linnastamata nisuga, tavaliselt 30% või veidi rohkem
• pudeldatud ilma täiendavat pärmi ja suhkrut lisamat
• neid tooteid tähistatakse mõistega “Oude“, tõlkes“vana” tähistab teatud termineid, mis on kaitstud ja mida saavad
kasutada ainult kvalifitseeruvad õlletehased ja õlled
• Gueuze & Lambic - tavaliselt magustatud versioonid
• Kriek, Framboise, Peche, Mustsõstar ja muud puuviljad - tavaliselt magustatud suhkru või mahlaga
• Faro - väga traditsiooniline magustatud lambic
• Oude Gueuze / Geuze, Oude Lambiek, Oude Kriek, Oude Framboise, Oude kõik need on väga traditsioonilised õlled HORALi liikmed on 10 õlletootjat: Brouwerij Boon, De Cam, Brouwerij De Troch, Hanssens, Brouwerij Lindemans, Mort Subite, Oud Beersel, Gueuzerie Tilquin, Brouwerij Timmermans, Lambiek Fambriek
Lähemalt:https://www.horal.be

Guaranteed Traditional Specialty -garanteeritud traditsiooniline eripära (TSG) tähistab toodet, mille spetsiifilised omadused on seotud traditsioonil põhinevate valmistamis- või töötlemismeetoditega. TGS on seotud oskusteabe, iidse praktika, riikliku, piirkondliku või kohaliku eripäraga, kuid mida saab hõlpsasti valmistada väljaspool päritoluriiki või -piirkonda. TSG-märgist saab kasutada mis tahes õllel või muul tootel, mis vastab Euroopa Liidu eritoodetele nõuetele. See logo tekkis 14. juuli 1992. aasta määrusega (EMÜ) nr 2081/92. https://wipolex.wipo.int/en/text/126806 .
TSG koostamise on reeglid ja nende suhtes kohaldatakse kontrolliprotseduure, mille rakendab INAO tunnustatud sõltumatu asutus. https://www.inao.gouv.fr/eng/Official-signs-identifying-quality-and-origin/Traditional-Speciality-Guaranteed#:~:text=The%20Traditional%20Speciality%20Guaranteed%20(TSG,processing%20based%20on%20a%20tradition

Trappist product- 1997 aastal Rahvusvahelise Trappistide assotsiatsiooni poolt loodud märk Trappistide nime terviklikkuse kaitsmiseks, üks tuntumaid logosid rahvusvahelises õlletootmis maailmas. Märk on mõeldud ainult Trappist kloostrites pruulitud õlledele või Trappist kloostris valmistatud toodetele, mis vastavad ITA reeglitele. Eeskirjad, mis reguleerivad seadusega kaitstud märgise kasutamise õigusi:
• Õlu peab olema keedetud Trappist kloostri seinte vahel ja selle peavad pruulima mungad või valmistatakse õlu munkade järelevalve all
• Pruulikoda peab olema teisejärgulise tähtsusega ja alluma äritegevusele, mis on proportsionaalne kloostrielu omaga
• Pruulikoda ei ole mõeldud kasumi teenimiseks, raha tuleb kasutada kloostri ja munkade heaoluks, üle jääv raha tuleb kasutada kloostri heategevuslike ettevõtmiste jaoks
• Õlle kvaliteeti kontrollitakse See märgi pole ainuüksi Belgia jaoks, kuigi 14-st Trappisti õlletehasest 6 asuvad Belgias. Kuusnurga leiate õlledelt, kookidelt, seepidelt, likööridelt ja mis tahes muudelt Trapist munkade meisterdatud kaupadelt. Logot nähes ja toodet ostes teate, et teie raha läheb Trappist maailma munkade ja nunnade ülalpidamiseks, toimetulekuks ja heategevuseks.
Kogu tõde Trappistidest: https://www.trappist.be/

Certified Belgian Abbey Beer-Sertifitseeritud Belgia kloostriõlu On palju õllesid, mis kasutavad pealkirjas sõna „Abbey“(flaami keeles Abdij või prantsuse keeles Abbaye). Mõned nimed on puhtalt turunduseks, teistel on aga ajalugu. Kuidas saab vahet teha? Õllesõprade õnneks hooldab ja sertifitseerib Belgian Brewers Union - Belgia õlletootjate liit (BBU) ametlikke kloostriõllesid. BBU poolt logo pakub tarbijatele baasteavet ostetava õlle päritolu kohta. Selle logo kasutamiseks peab õlletehas olema BBU liige ja järgima sellele märgile omistatud reegleid.
Kaubamärk asutati 1999. aastal, seega on olemas kaks reeglistikku: üks asutamis kuupäevale eelneva õlle ja teine pärast.
Enne 1999. aastat kehtinud õllede reeglid:
• Pruulikoda peab olema ühendus olemasoleva või kadunud kloostriga (mitte-trapist
• Autoritasu tuleb maksta kloostrile või liitlasorganisatsioonile, et seda saaks kasutada heategevuseks, sealhulgas kloostri ja selle kultuuriteoste hooldamiseks.
• Turustamist kontrollitakse perioodiliselt liitunud kloostri või organisatsiooni poolt.
Uute kloostriõllede reeglid pärast 12. juulit 1999:
• Õlu peab olema valmistatud olemasolevas kloostris (mitte-trapist), või lubab olemasolev klooster pruulikojal neile õlut valmistada.
• Litsentsi omav õlletehas peab olema sõltumatu, samuti peavad nad vastutama õlle turustamise eest
• Tulu tuleb maksta kloostrile, heategevuseks
• Kloostril peab olema tegelik pruulimisajalugu
• Kloostril on õigus turundust kontrollida Pikemalt saad lugeda: http://www.belgianbrewers.be/

Belgian Hops- Belgia humalatööstust esindav kaubandusgrupp, mis koosneb täielikult väikestest pereettevõtetest. Õllesiltidel tähistatakse Belgia humala logo vähemalt 50% Belgia humalaga valmistatud õlle tähistamiseks. elt Belgia Perepruulijate logoga ei kanna iga õlletehase valmistatud õlu Belgia Humala logo. Logot saavad kasutada ainult need, kelle humalasisaldus ületab nõutava 50%. Mõned näited: St Bernardus ABT 12, De Struise Pannepot, De Ranke XX.
Vaata lisaks: https://www.belgischehop.be/en

European Beer Star- on üks suurimaid õllevõistlusi maailmas, mida korraldatakse aastast 2004, algatajaks Saksamaa väike pruulijate assotsiatsioon. Pimedegustatsioonil keskendutakse Euroopast alguse saanud õlle stiilidele ja nende traditsioonilisele maitseprofiilidele, žüriis pruulmeistrid, õllesommeljeed, õlleeksperdid ja ajakirjanikud 32 erinevast riigist. Eelmise aasta võistlusel oli esindatud 2483 õllet 47 erinevast riigist. Euroopa õlletähe degusteerimine toimub Saksamaal Doemensi akadeemias Gräfelfingis Kasteel Triple.
Vaata lisaks: https://www.european-beer-star.com/

Wallooni.be
-Wallonia on Belgia lõunaosa prantsuskeelne piirkond,mis on palju maalähedasem kui kiiremini arenev riigi põhjaosa. Kui piirkonna varasem rikkus põhines kivisöe ja rasketööstustel, siis logo ja kaubamärk on loodud piirkonna reklaamimiseks ja investeeringute ligimeelitamiseks, et ergutada arengut ja edendada Vallooniat kui dünaamilist piirkonda, kus on häid tooteid ja pärandit.
Loodetavasti saate natuke paremini aru, mis Belgia õlle etiketil toimub. Teades lugu sellest, kes õlut valmistab, ja pärandit, mida nadkaasas kannavad, ei muutu õlu paremaks ega halvemaks, kuid see annab sügavama hinnangu õllele Teie klaasis.

Tekst kokku pandud ajakirjanduse alusel
http://ithinkaboutbeer.com/